«Storie Alfa Romeo»

Δεύτερο επεισόδιο: η εικονική 6C 1750 κυριάρχησε στην εποχή της

Η οικογένεια 6C

Το 1926 ο Vittorio Jano είχε αναλάβει τον έλεγχο όλων των σχεδιασμών προϊόντων της Alfa Romeo, με στόχο να εφεύρει ένα «ελαφρύ αυτοκίνητο με εξαιρετική απόδοση» που θα κέρδιζε αγώνες και θαυμαστές, αλλά και θα κατακτήσει νέες αγορές. Το αποτέλεσμα ήταν η 6C.

Συνδυάστηκε με δομική απλότητα, εξελιγμένη μηχανική αλλά και εξαιρετικά υψηλή ειδική ισχύ. Ο Jano είχε μια εκπληκτική ικανότητα να δημιουργεί ιπποδύναμη από μικρούς κινητήρες, κάτι που σήμερα θα λέγαμε downsizing: Η Alfa Romeo καυχιόταν για την καλύτερη αναλογία βάρους / ισχύος και ως εκ τούτου ήταν η ταχύτερη.

6C 1750: κορυφή της καινοτομίας στην αυτοκινητοβιομηχανία

Η 6C 1750, που παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 1929 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Ρώμης, εξέφρασε πιθανώς την πλήρη ωριμότητα του τύπου 6C. Ο κινητήρας ήταν μια εξέλιξη του προηγούμενου 1500 εξακύλινδρου κινητήρα εν σειρά. Κατασκευάστηκε σε διάφορες εκδόσεις και η ισχύς του κυμαινόταν από τα 46 HP της έκδοσης Turismo έως τα 102 HP του Gran Sport "Fixed Head".

Η 6C χρησιμοποίησε ένα μηχανικό σύστημα πέδησης με μεγάλα ταμπούρα που ενεργοποιούνται από ένα σύστημα μετάδοσης, ένα συμπιεσμένο ατσάλινο πλαίσιο και ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους που ενίσχυσε σημαντικά την πρόσφυση στις στροφές. Το ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετήθηκε πιο πίσω, για να αποκτήσει μεγαλύτερο βάρος στους πίσω τροχούς και να βελτιώσει την ισορροπία του άξονα. Ήταν το αποκορύφωμα της καινοτομίας στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Και όσο περισσότερους αγώνες κέρδιζε, τόσο μεγαλύτερη ήταν η φοβερή τεχνική φήμη της, στην Ιταλία και στο εξωτερικό: ειδικά στη Μεγάλη Βρετανία και την Κοινοπολιτεία.

Η εποχή της κατασκευής αμαξωμάτων

Η 6C ήταν εξαιρετικά γρήγορη αλλά και εκπληκτικά όμορφη. Η επιτυχία της οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στους κατασκευαστές που δημιούργησαν τα αμαξώματά της: Touring, Castagna, Zagato, Pininfarina.

Στην πραγματικότητα, μέχρι τη δεκαετία του 1930, ήταν φυσιολογικό τα γυμνά πλαίσια να εγκαταλείψουν τις εγκαταστάσεις παραγωγής, εξοπλισμένες μόνο με κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων και ανάρτηση. Ο πελάτης αγόραζε το αυτοκίνητο και στη συνέχεια, ανέθετε σε έναν κατασκευαστή να δημιουργήσει ένα πρακτικά μοναδικό κατά παραγγελία σώμα. Και η 6C 1750 προσέφερε εξαιρετικές ευκαιρίες για εξαιρετικές περιποιήσεις κατασκευαστών. Η εξαιρετική βάση μηχανικής της Alfa Romeo προσφέρθηκε στη δημιουργία μερικών από τα πιο κομψά αμαξώματα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ, σχεδιασμένα από τους καλύτερους στυλίστες και αγοράστηκαν από τους πιο διάσημους VIP.