Alfa Romeo 156. Η απαραίτητη ομορφιά

Ένα sedan με σπορ καρδιά

Το 1997, οι προθέσεις της εταιρείας δηλώθηκαν σαφώς: να δημιουργήσουν ένα sedan που συνδυάζει την αριστεία στυλ και την άψογη δυναμική συμπεριφορά, με τέλεια ισορροπία μεταξύ απόδοσης και χειρισμού. Μία 100% Alfa Romeo. Ο στόχος ήταν πολύ φιλόδοξος και το αποτέλεσμα ήταν ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα που παρήχθησαν  ποτέ.

Σχεδιάζοντας ένα αριστούργημα

Το στυλ της 156 ήταν ένας εξαιρετικός συνδυασμός δύναμης, καινοτομίας και εκλέπτυνσης. Η μπροστινή μούρη προβάλλει την κυριαρχία της και τις γραμμές της στο καπό. Βλέποντας από μπροστά, τα φτερά φαινόταν «στερεωμένα στους τροχούς» μαζί με το αμάξωμα, ακτινοβολώντας αντοχή και πρόσφυση στο δρόμο. Η σχέση μεταξύ γυάλινων και μεταλλικών επιφανειών έμοιαζε με coupe περισσότερο από ένα sedan. Οι λαβές της πίσω πόρτας εξαφανίστηκαν, ενσωματώθηκαν σχεδόν αόρατα με τα πλαίσια των παραθύρων και τα καθαρά πλευρά έδιναν έμφαση στο κομψό και δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου.

Προηγμένο σπορ πνεύμα

Η 156 ήταν επίσης ένα εκπληκτικό αυτοκίνητο από τεχνική άποψη. Ζητήθηκε από τους σχεδιαστές να αναπτύξουν την έννοια του "προηγμένου σπορ" συνδυάζοντας δύναμη, ελαφρότητα και έλεγχο. Αυτή ήταν πάντα η φόρμουλα που εκφράζει την οδήγηση της Alfa Romeo. Οι 156 έπεισαν όλους: ήταν το πιο συναρπαστικό σεντάν που οδηγούσε ολόκληρη τη γενιά του. Η sport έκδοση ήταν ένας νικητής: σε 10 χρόνια πρωταθλήματος Gran Turismo κέρδισε 13 τίτλους.

Η γέννηση του "common rail"

Σύμφωνα με τη λογική της ευρωπαϊκής αγοράς εκείνη την εποχή, η βενζίνη ήταν το επικρατούμενο καύσιμο, αλλά αυτοί οι κανόνες επρόκειτο να αλλάξουν. Και ήταν η Alfa Romeo που ξεκίνησε την επανάσταση: το 156 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο που ξεκίνησε το σύστημα «common rail». Οι δημοσιογράφοι που δοκίμαζαν τις εκδόσεις 1,9 και 2,4 JTD στη Λισαβόνα ήταν έκπληκτοι: για πρώτη φορά, οι κινητήρες ντίζελ προσφέρουν επιδόσεις βενζίνης, χαμηλό θόρυβο και άνεση.

"Αυτοκίνητο της Χρονιάς"

Η 156 κέρδισε τις καρδιές του κοινού και των κριτικών, και το 1998 έδωσε το διεθνές βραβείο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" στην Alfa Romeo για πρώτη φορά.