Storie Alfa Romeo, έβδομο επεισόδιο: Alfa Romeo 33 Stradale και Alfa Romeo Carabo.

Τα δίδυμα

Σχεδιασμένο στην ίδια πλατφόρμα

Τα 33 Stradale και Carabo δεν θα μπορούσαν να είναι πολύ πιο διαφορετικά. Το ένα είναι όλα τα νεύρα και τα νεύρα, το άλλο, όλες οι ευθείες γραμμές και οι γωνίες. Η κοινή τεχνική βάση αυτών των δύο αυτοκινήτων είναι η σύνθεση 50 χρόνων αγωνιστικής εμπειρίας στην Alfa Romeo. Έξυπνος και αυστηρός σχεδιασμός, τεχνογνωσία και θάρρος στην επιλογή υλικών, ένα στυλ που συνδυάζει την τεχνολογική καινοτομία και τη δημιουργικότητα.

 

Η επιθυμία για ανταγωνισμό

Το 1964, ο Giuseppe Luraghi θεώρησε ότι ήρθε η ώρα για επίσημη επιστροφή στα κομμάτια, σηματοδοτώντας την έναρξη του 33 Project. Ο Luraghi ζήτησε από την ομάδα του ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί στις «τάξεις της στιγμής» για την επιτυχία του κοινού και την προσοχή των μέσων ενημέρωσης. Δύο χρόνια αργότερα, οι πρώτοι 33 αγώνες άρχισαν αμέσως να συλλέγουν νίκες στα πιο διάσημα κυκλώματα, συμπεριλαμβανομένου του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος για τις μάρκες του 1975 και του 1977.

 

33 Stradale, από την πίστα στο δρόμο

Όταν η Alfa Romeo αποφάσισε να παράγει την 33 σε πολύ μικρούς αριθμούς για ιδιώτες, χρειάστηκε μια νέα εμφάνιση για να φέρει τον σπορ χαρακτήρα της στους δρόμους. Ο Scaglione έβαλε όλη την τεχνική του εξειδίκευση και το δημιουργικό του τόλμη στο σχεδιασμό της 33 Stradale, με αποτέλεσμα ένα αριστούργημα όπου η καινοτομία στο στυλ συνδυάζεται με την αναζήτηση αεροδυναμικής και λειτουργικότητας. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στο Ιταλικό Grand Prix του 1967 στη Monza. Ήταν το πιο ακριβό σπορ αυτοκίνητο στην αγορά εκείνη την εποχή και μόνο 12 μοντέλα κατασκευάστηκαν με αμάξωμα Scaglione.

 

Carabo, το αυτοκίνητο-διαστημόπλοιο

Η αναζήτηση για στυλ έχει οδηγήσει την Alfa Romeo και σε άλλες κατευθύνσεις. Ένα «αυτοκίνητο όνειρο » παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού του 1968, που αντιπροσωπεύει την εξέλιξη αυτής της ριζοσπαστικής ιδέας: η Carabo, που σχεδιάστηκε από τον Marcello Gandini.

Αυτό το αυτοκίνητο βασίστηκε στους ίδιους μηχανικούς της 33 Stradale. Το ύψος ήταν το ίδιο, αλλά οι στρογγυλεμένες γραμμές είχαν εξαφανιστεί εντελώς. Τα πάντα στην Carabo είναι ξεκάθαρα, από το σχέδιο σφήνας έως τις πόρτες του "ψαλιδιού". Το όνομα Carabo εμπνεύστηκε από το Carabus auratus, έναν σκαθάρι με έντονο μεταλλικό χρώμα. Οι ίδιες αποχρώσεις χρησιμοποιούνται για το σώμα του αυτοκινήτου: φωτεινό πράσινο με πορτοκαλί λεπτομέρειες. Έκτοτε, η Alfa Romeo άρχισε να δίνει ιδιαίτερη προσοχή στα υπερβολικά χρώματα και τις ειδικές τεχνικές βαφής, για να τονίσει ακόμη περισσότερο τη μοναδικότητα της μάρκας.